16th March 2008, 12:36
|
Registered User
|
|
|
|
Volgens mij mogen mensen geloven wat ze willen, maar persoonlijk vind ik het wel raar dat ze bewijzen gewoon naast zich neerleggen. Ik denk dan ook dat best alleen de theorie van Darwin in de eindtermen wordt opgenomen. Het is nu éénmaal zo dat er bewijzen zijn die de theorie van Darwin ondersteunen. Waarom zouden we het creationisme in de eindtermen opnemen? Ik kan eerlijk gezegd geen enkele reden bedenken.
Dit wil niet zeggen dat ik vind dat er iets mis is met mensen die de evolutietheorie verwerpen. Alleen komt mijn mening hiermee totaal niet overeen. Ik denk dat het dan ook best is dat we leerlingen iets leren dat bewezen is. Dit zal waarschijnlijk tijdens de lessen biologie aan bod komen en ik kan mij moeilijk voorstellen dat een leerkracht biologie de bewijzen van de evolutietheorie naast zich kan neerleggen en de creationistische ideeën zal verkondigen. Het creationisme mag vermeld worden tijdens de lessen, maar de evolutietheorie van Darwin moet volgens mij echt wel benadrukt worden.
|