Enkele post bekijken
Oud 14th March 2008, 13:30
glennsluyts glennsluyts is offline
Registered User

Om te beginnen vind ik het een zeer moeilijke kwestie, want ik ben ervan overtuigd dat de ouders het met de beste bedoelingen van de wereld gedaan hebben, maar aan de andere kant lijkt het misschien nogal grof om een jong kind zo zwaar te laten opereren...

Mijn mening is toch eerder positief naar de ouders toe. Ik weet ook dat het voor ons niet erg is hoe iemand eruit ziet, het innerlijke telt. Maar als iemand anders is, wordt hij toch sowieso bekeken in de maatschappij... En wij zijn ook al volwassen, of soms toch en wij kunnen 'anders zijn' beter relativeren. Maar je weet zelf ook dat er in de middelbare, lagere en zelfs in de kleuterschool al of nog heel wat afgepest wordt. En ook nog in een later stadium, bij het zoeken naar werk, zullen de kansen voor het kind enkel stijgen. Want hoe erg het ook is, mensen die er langs buiten goed uitzien, krijgen meer kansen dan andere 'minder mooie' mensen. Als je het dan zo bekijkt, hebben de ouders hun kind dan niet enkel willen beschermen...?

Ik heb er lang over nagedacht, en heb beide meningen overwogen:
Het kind zal nu wel een beetje afgezien hebben, en dat vind ik ook heel erg he, dus ik begrijp de mening van Margot en Mariska. Maar ik ben er toch van overtuigd dat het kind er later goed mee zal zijn...
Met citaat antwoorden