Enkele post bekijken
Oud 13th March 2008, 01:22
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan

Het is inderdaad een geweldige hype dat pokeren. Ik moet het eerlijk toegeven, ik doe het ook! En het is wel plezant, alleen spijtig dat er veel mensen zijn die het geld niet onder controle hebben. Ik speel soms al is een hele avond ergens bij vrienden thuis, en dan zetten wij als bedragen 1,2,5,10 en 2O eurocent. Dan speel je op een avond nooit meer dan 1O euro kwijt. En om die 10 kwijt te spelen moet je dan al echt risocovol spelen. Als ik dan zo denk, weet geen enkel café waar ik een hele avond kan zitten voor 10 euro, en nee ik drink ni veel, maar als je als is 1 keer trakteert ben je dat snel kwijt.

Vorige week maakte ik nog een taak van wiskunde in verband met dit thema. Onlangs stond er een artikel in de krant dat leerkrachten wiskunde er attent op maakte leerlingen de gevaren van pokeren bij te brengen tijdens de lessen wiskunde aan de hand van kansberekening. Dat was inderdaad een goed idee. Tegelijkertijd ook zéér vakoverschrijdende eindtermen gericht, altijd handig dus. Dit kan misschien een tip zijn voor toekomstige wiskundeleerkrachten!
Met citaat antwoorden