12th March 2008, 23:43
|
kevin pluym
|
|
|
|
Verhofstadt woedend op Pauw & Witteman
Verhofstadt woedend op Pauw & Witteman
Pauw & Witteman pasten hun programma op het laatste moment aan, tot ongenoegen van Verhofstadt.
HLN UPDATE Premier Guy Verhofstadt is woedend op de makers van het Nederlandse talkshowprogramma Pauw & Witteman. Verhofstadt was als gast uitgenodigd voor een uitgebreid gesprek over Europa, maar zou uiteindelijk tussen een handvol andere gasten weggestopt worden. Dat schoot Verhofstadt in het verkeerde keelgat, zo schrijft De Telegraaf.
Verhofstadt was maandag door de VARA met een mooi verhaal naar de Nederlandse studio gelokt om daar samen met schrijver Geert Mak eens diepgaand over Europa te praten, momenteel de grote passie van de premier. Vlak voordat hij naar Amsterdam wilde vertrekken, kreeg hij echter te horen dat er nog drie extra gasten waren uitgenodigd, waaronder politicus Wouter Bos en voetbalverslaggever Tom Egbers.
"We wilden graag alsnog over de voetbalrechten praten, dus moesten we schipperen met de tijd", stelt eindredacteur Marcel Meijer, die erkent dat het programma op het laatste moment werd aangepast. "Ook in de krant gaat een verhaal wel eens niet door", aldus Meijer, die wel toegeeft dat Verhofstadt natuurlijk niet de eerste de beste is. "Het is jammer dat het zo gelopen is."
Volgens de eindredacteur is Verhofstadt nog aangeboden de uitzending iets te verlengen, waardoor hij toch zijn verhaal kon doen. "Maar hij zag het niet meer zitten", aldus De Telegraaf.
"Nonsens"
Koert Debeuf, woordvoerder van Verhofstadt, noemt het ganse verhaal "zwaar overtrokken". Het klopt volgens hem niet dat Verhofstadt woedend was omdat hij niet uitgebreid zijn zegje kon doen over Europa. "Er is gewoon afgesproken om het gesprek uit te stellen naar het moment waarop Verhofstadt zijn boek over Europa uitkomt", aldus Debeuf.
Ook het beeld van een woedende Verhofstadt die op het laatste nippertje zijn vertrek naar Amsterdam afblaast, klopt volgens hem niet. "We werden in de voormiddag door de programmamakers op de hoogte gesteld en hebben in de vroege namiddag geantwoord". Daarbij is er volgens de woordvoerder "geen enkel onvertogen woord gevallen". (belga/sps/gb)
Ik weet niet wie nu gelijk heeft maar ik kan me wel voorstellen dat Verhofstadt nogal media gevoelig is. Hij staat graag in de belangstelling en verkondigd graag zijn visie aan anderen. Ik kan me dan ook voorstellen dat hij niet echt gelukkig was met de ontwikkelingen. Verder valt het me op dat Verhofstadt zich de laatste tijd precies stilletjes aan uit de Belgische politiek wil trekken. Voorlopig is hij nog interim premier maar hij laat niet veel van zich horen. In Nederland gaat hij nu wel over Europa spreken het lijkt alsof hij nieuwe ambities heeft gekregen.
|