Citaat:
Orgineel gepost door stefanie Mermans
Ik vindt echt niet dat dit kan. Een kind moet op zijn minst zindelijk zijn als hij/zij naar school gaat. De kleuterjuffen hebben al werk genoeg en als ze dan ook nog eens elke dag een paar luiers moeten gaan verversen, dit kan gewoon niet werken. Ik hoop dat ze hieraan iets kunnen doen, dit is niet aangenaam voor de juffen zelf , maar ook niet voor de kinderen die wel zindelijk zijn.
Ik denk dat als de ouders er nu eens echt tijd insteken, dat hun kind wel snel zindelijk zal zijn. Alleen het probleem is dat de ouders van tegenwoordig niet echt veel tijd meer hebben, ze moeten gaan werken om hun geld te verdienen. Dit leidt er toe dat ze minder tijd kunnen steken in hun kind en dus ook de zindelijkheid van hun kind langer zal duren.
Ik hoop echt dat ze hieraan iets kunnen doen...
|
Ik wil nog wel eens met jou praten als je zelf een kind hebt dat het lastig heeft om zindelijk te worden.
Ik ben op mijn 15 tante geworden en ben altijd heel dicht bij de opvoeding van mijn neefje betrokken geweest.
Hij is doorheen heel de kleuterschool gepest geweest omdat hij nog veel ongelukjes had. Dit had niets te maken met training, we hebben echt geprobeerd omdat het zo gevraagd word vanuit de school.
Als ik vroeg nadat hij in zijn broek gedaan heeft hoe dit kwam kreeg ik altijd het antwoord: "Omdat ik het niet voelde aankomen." Geloof mij dan breekt je hart. Hij kon er niets aan doen en werd er veel voor gepest. Ik weet dat dit voor kleuterjuffen een last is maar wat moeten we dan doen? Hem niet naar school laten gaan?
Hij is nu 6 en nu komt het nog maar af en toe voor.
De dokter heeft ons verteld dat je niet kan kijken waar het probleem zit tot hij 7 jaar is. Dan horen ze echt biologisch helemaal zindelijk te zijn en dan pas kunnen ze testen of het bijvoorbeeld een probleem van de sluitspier is. Want de onderzoeken zijn zo pijnlijk dat ze deze kleine kinderen niet willen aan doen. Onze dokter heeft ons altijd gezegd om gewoon af te wachten en te blijven proberen.
Soms denk ik dat je iets verder moet kijken, ik ben er zeker van dat er een hoop kinderen zijn waarvan het echt een probleem is met training maar dit is niet altijd zo. Onze maatschappij wil onze kinderen altijd maar vroeger en vroeger inpassen in de maatschappij. Biologisch gezien gaat dit niet altijd, je kan niet alles forceren.
Natuurlijk zal het minder voorkomen als de juffrouw regelmatig hen dwingt om naar het toilet te gaan.