Enkele post bekijken
Oud 11th March 2008, 16:07
mariskavanrompaey mariskavanrompaey is offline
Registered User

Ik denk ook dat alleen een doktersbezoek terugbetalen niet voldoende is. Maar het is wel een stap in de goede richting. Het is niet zo dat de mensen geld krijgen om te stoppen met roken, het doktersbezoek wordt terugbetaald. Dit is toch wel iets heel anders. Ik denk dat dit initiatief sommige mensen wel aanzet om naar een dokter te gaan om te stoppen met roken. Niet iedereen zal gemotiveerd zijn om te stoppen met dit initiatief, daarom zijn er nog steeds extra maatregelen nodig. Ik vind dat er al heel wat maatregelen genomen worden om mensen aan te sporen om te stoppen (verbod van roken, financieren doktersbezoek,…) maar er zullen altijd mensen zijn die toch blijven roken. Volgens mij kan je dit niet meer veranderen.

Het initiatief om de inentingen voor baarmoederhalskanker terug te betalen vind ik heel goed. Alleen zouden ze dit voor iedereen moeten financieren (de inenting kan tot je ongeveer 25 jaar bent). Nu vallen vele meisjes uit de boot. Vooral voor armere gezinnen is dit dan een gemiste kans. De inenting is redelijk duur en misschien onbetaalbaar voor armere gezinnen. Daarom vind ik dat het voor iedereen zou moeten terugbetaald worden.
Met citaat antwoorden