11th March 2008, 12:56
|
Registered User
|
|
|
|
Reactie
Ik ben er volledig mee akkoord dat er tijdens de voorlichtingen ook gesproken moet worden over liefde en niet enkel over seks en de voorbehoedsmiddelen.
Al betwijfel ik wel dat de leerlingen er echt iets van opsteken van zulk gesprek over seks en voorbehoedsmiddelen. De meeste jongens vinden dit ongemakkelijk om er over te spreken in klasgroep en spotten er gewoon mee. (Dit weet ik nog van in de middelbare school in onze klas.)
De jongens voelde zich ongemakkelijk om over hun liefdes- en seksleven te praten waar iedereen bij zat van de klas. Dit leidt er volgens mij toe dat de jongeren er te weinig kennis over hebben.
De oplossing die ze toen hadden bij ons op school was dat je in zelf gekozen groepjes van vier personen naar dat gesprek ging. Dit verliep echt veel beter, je kon er naartoe gaan met mensen die je echt kende en je dierf dus ook meer vragen te stellen.
Misschien zou het handig zijn om eens over een andere aanpak na te denken, dan dit te bespreken in klas groep. bv. de aanpak van hierboven beschreven.
Ik denk al vast dat dit beter zal werken, omdat ik het zelf heb ervaren.Maar dit is natuurlijk mijn mening.
Groetjes Stefanie.
|