11th March 2008, 08:25
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Believing Bart
Misschien wat conservatief, maar ik heb het gevoel dat er te weinig plaats is voor liefde of relaties in onze scholen. Maar seks, daar kan het niet genoeg over gaan. Terwijl die twee in mijn ogen (en hopelijk ook bij anderen) nog steeds samen horen.
|
Inderdaad is dat wat conservatief, maar het is wel waar. Er wordt alleen nog maar gesproken over seks en de middelen die erbij horen. Maar liefde? Dat is precies verdwenen. Toch denk ik dat het nodig is dat studenten die informatie krijgen over 'Hoe veilig vrijen'. Als dit niet zou gebeuren, denk ik dat er veel misverstanden blijven bestaan bij studenten. Een stageles biologie maakte duidelijk dat studenten er toch niet zoooveel over weten. Volgens sommige leerlingen hielp de pil tegen aids en is het altijd veilig vrijen als je de eerste maal seks hebt EN je gebruikt toch geen condoom. Je kan sowieso niet zwanger raken de eerste keer.
Dat maakt voor mij toch duidelijk dat studenten echt wel nood hebben aan dergelijke informatie. De liefde mag niet vergeten worden, maar ook het veilige aspect niet!
|