10th March 2008, 22:15
|
99% leerkracht
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Dieter1BASO
Misschien wordt het dus hoog tijd dat ons onderwijs de tieners de leerlingen nog meer uitleg verstrekken over de verschillende anticonceptiva die beschikbaar zijn op de markt . Daarbij vind ik het ook belangrijk dat de leerlingen gewezen worden op het correct gebruik van deze anticonceptiva, want nog te vaak gebeuren er ‘ongelukjes’.
|
Wordt het geen tijd dat we ook eens wat meer aandacht hebben voor de koppeling liefde-seks of voor het relationele aspect in school in plaats van er nog een schep 'je weet nu alles, dus niets houd je tegen en iedereen doet het toch al dus waarom jij niet?' bij te doen?
Voorlichting kan nooit genoeg zijn, akkoord. Maar gelieve toch nog ergens een weg te schetsen waar je geen seks moet hebben voor je 17 of waar seks niet louter gekoppeld is aan 'bescherm jezelf en alles kan/mag'.
Misschien wat conservatief, maar ik heb het gevoel dat er te weinig plaats is voor liefde of relaties in onze scholen. Maar seks, daar kan het niet genoeg over gaan. Terwijl die twee in mijn ogen (en hopelijk ook bij anderen) nog steeds samen horen.