Onderwerp: Holebi
Enkele post bekijken
Oud 7th January 2005, 14:26
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Orgineel gepost door katleen
Maar ik had het erover dat er op zo'n dag toch geen plaats is om in vakjes en groepjes te denken. Aan het front was iedereen gelijk hoor, en ik vind het een dag om helden te herdenken! Elke soldaat die daar gevochten heeft is belangrijk en daar zullen ze echt niet in groepjes gedacht hebben. Het is juist een kans om te tonen dat ze gelijk zijn!

Maar zoals ik dus al zei, het gaat hier helemaal niet om de soldaten aan het front of de vuurlinie. Het gaat om de slachtoffers van de Nazivervolging, dat zijn twee verschillende dingen weet u wel.

En waarom moet er nu geschermd worden met dat 'niet opdelen in vakjes en groepjes'-argument? Elke bevolkingsgroep die destijds slachtoffer was, heeft toch het recht om zijn eigen herdenkingsplechtigheid met z'n eigen karakteristieken te houden? Net zoals ook de joodse gemeenschap dat jaarlijks doet. En doe dat nu alsjeblieft niet af als discrimenerend of wat dan ook...

Vandaar dat men waarschijnlijk ook bewust gekozen heeft voor een plechtigheid aan het Fort van Breendonk. De naam is misschien wat verwarrend maar het was tijdens de Tweede Wereldoorlog geen 'fort' meer maar wel een gevangenis waar allerlei politieke gevangenen en weerstanders werden opgesloten en gefolterd.