Enkele post bekijken
Oud 4th March 2008, 13:35
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan

Ik vind dat het eens gedaan moet zijn met al het gepraat over deze kwestie. Er is volgens mij maar één oplossing. Winkeliers voortdurend controleren en zwaar beboeten als en een misdrijf wordt vastgesteld. Onder de 18 jaar mag je geen kraslotjes meer kopen en mag je geen lottoformulier meer binnenbrengen. Hier wordt door de kansspelcommissie streng op toegezien en veelvuldig op gecontroleerd. De krantenwinkels leren dan ook heel snel dat ze dat niet meer mogen doen en ze doen het ook niet meer. Ik vind dat ze met tabak hetzelfde moeten doen. Ook het verbod op roken in cafés mag er voor mij snel komen. Hoewel de gebruikers en zelf niet van overtuigd zijn, zou het alleen maar voordelen hebben. Het zou de beste manier zijn om het roken af te leren en om jongeren minder aanzet te geven om te beginnen roken. Dat zou inneens een goede preventie zijn naar jongeren toe. Een pint bier is nog steeds de meest geliefde voorkeur om bij een sigaretje te nuttigen. Wat niet mag kan je immers niet doen...
Met citaat antwoorden