Enkele post bekijken
Oud 28th February 2008, 15:37
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym

Cambodja verbiedt popsongs uit bezorgdheid moraal samenleving
Uit bezorgdheid over de moraal van de samenleving heeft de communistische regering van Cambodja drie populaire popsongs verboden. "Het gaat om liedjes die de eer van de mensen raakt, vooral die van de vrouwen", citeerde de krant Koh Santepheap de gouverneur van Phnom Penh vandaag.

Levensliedjes
Het betreft de liedjes met de titels "Als ik de eerste niet mag zijn, wellicht de tweede?", "Liefde voor de echtgenoot van een ander" en "Krijg ik ook een deel van je hart?". De Cambodjaanse levensliedjes mogen niet meer op de radio en in duizenden karaokebars gepeeld worden.

Ethiek
De communistische regering is reeds lang beducht over het ethisch gehalte van haar onderdanen. Ze nam in 2006 een wet aan waarin echtbreuk met omgerekend meer dan 150 euro beboet wordt en een jaar cel kan bestraft worden. (dpa/ka)

Ik durf in deze niet direct een uitspraak doen vermits ik de betreffende muziek niet ken maar over het algemeen vind ik het een goede zaak. Er is reeds zoveel media materiaal voorhanden dat niet echt als normerend kan omschreven worden. Anderzijds denk ik wel dat de uitwerking van deze maatregel eerder beperkt zal zijn. Persoonlijk zou ik regeringen dan ook willen adviseren vooral andere maatregelen te nemen ter bevordering van de moraal van hun bevolking. Ik denk dat de rol van het onderwijs in deze zaak niet onderschat mag worden meer zelfs wat mij betreft is het onderwijssysteem het aangewezen instrument om de moraal van jongeren (de toekomstige volwassenen) te vormen.
Met citaat antwoorden