Enkele post bekijken
Oud 27th February 2008, 18:44
Dieter1BASO
Gast

Ik vind het een goed initiatief van de school, maar het is zoals in het artikel vermeld staat nogal duur om elke klas met een meter uit te rusten. Daarom kan ik me wel vinden bij de mening die Wim over het meettoestel heeft. Leer leerkrachten om op regelmatige tijdstippen ramen open te gooien.
Ik ben van ook wel van mening dat gezonde lucht bijdraagt tot een betere concentratie. Als ik voor de examens studeer, gebeurt dat ook altijd met mijn raam een stukje open. Toch vind ik het onnodig om als school / gemeentebestuur / weet ik veel... te investeren in dergelijke materialen. Als je leerlingen hun leerprestaties toch wil bevorderen, doe je dat niet met een toestel. Met het geld, waarmee je het toestel aankoopt kan je andere (modernere) didactische materialen aankopen die de leerprestatie / -motivatie kunnen verhogen. Ik denk dat een leerling lager onderwijs, maar ook Secundair onderwijs hier meer aan gaat hebben, omdat men hiermee de ontwikkeling van het kind beter kan bijsturen.
Er staat in het artikel ook dat deze toestellen een meerwaarde hebben. Ik stel me de vraag hoe zulke meters een meerwaarde kunnen hebben bij een les geschiedenis of een les godsdienst…
Ik heb zo mijn bedenkingen!

Nog even dit: Als de scholen in Vorselaar dan toch zulke meters willen aanschaffen, kunnen ze er beter eens onmiddellijk één installeren in zonnewende van het KVR. Ik denk dat daar niet alleen een teveel aan CO2 in de lucht hangt. Volgens mij ook zwavel. Je mag er binnenstappen wanneer je wil, het ruikt er steeds naar eieren.
Misschien dat ze hier ook nog een meter voor kunnen ontwikkelen en aankopen. Dan hangen de klassen binnen X-aantal jaren vol met deze toestellen.
Met citaat antwoorden