24th February 2008, 20:14
|
|
Registered User
|
|
|
|
Zoals je al zegt, een mooi initiatief. Maar microsoft doet dat niet zo maar. Er zijn heel veel programma's om mee te programmeren. Ze zijn niet allemaal grafisch heel mooi maar dat zorgt er soms net voor dat je het programmeren heel goed moet kunnen. Dit heb ik zelf ondervonden toen ik een jaar Toegepaste informatica heb gevolgd in KDG in Antwerpen. Wij moesten daar programmeren in C, het programma dat we daar voor gebruikte was zeer basic en je moest zelf alles typen. Het gaf vaag aan waar je fouten zitten, daardoor moest je goed weten waar je met bezig was. Mooie programma's doen meestal al het typen voor jou en helpen je als je een fout hebt gemaakt.
Dus ik zie niet altijd het positieve ervan. Er zijn trouwens hopen programma's die heel goed van kwaliteit zijn en gratis. Kijk naar het besturingssysteem Linux, evengoed als Windows maar gratis. Maar Microsoft heeft zo een groot imperium op de markt dat de "gewone" mens zelfs niet weet dat lunux bestaat. En Microsoft doet met stunts zoals de deze zijn imperium nog maar eens vergroten.
We zullen het maar toejuichen, maar ik vind het toch belangrijk om altijd kritisch te staan over zo'n initiatieven.
|