
19th February 2008, 16:19
|
 |
Administrator
|
|
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
|
|
Thevissen
Thevissen
Ik ben student communicatiewetenschappen. Ik ben in deze richting begonnen met het oog het profiel bedrijfscommunicatie en marketing te volgen in het derde bachelor jaar. Centraal daar staat het werkcollege campagneontwikkeling. Dit werkcollege is erg belangrijk aangezien het voor 12 studiepunten meetelt. Maar nog essentiëler is de praktische ervaring die studenten tijdens deze campagneontwikkeling opdoen. Dit is ook een onderdeel dat erg gesmaakt wordt door het bedrijfsleven en dat is een sterke stimulans voor de studenten. Dit profiel werd ontwikkeld en geheel gedragen door professor Thevissen.
Dit academiejaar nemen de studenten deel aan de L'Oréal brandstorm. Dat is een internationale marketingwedstrijd waarbij het zaak is een product van L'Oréal helemaal door te lichten en vervolgens een nieuwe strategie en campagne te ontwikkelen. De studenten worden onderverdeeld in bureaus. Tijdens een groot evenement aan de VUB wordt uitgemaakt welk bureau mag deelnemen aan de Belgische finale, en daarbij de kans krijgt samen te werken met een gerenommeerd agentschap. De Belgische finale vormt een springplank naar de grote finale in Parijs.
Alle zestien bureaus hebben het eerste semester heel erg veel inspanningen geleverd om het eerste deel van de campagne tot een goed einde te brengen. Na de examens, net toen we weer helemaal in de campagnesfeer zaten, barstte de bom: professor Thevissen zou zijn ontslagen. Na veel geruchten en speculaties kwam ook het officiële bericht dat alle lessen werden stopgezet en dat we moesten wachten op meer informatie. Maar zo'n campagne wordt niet zomaar stopgezet.
Momenteel weten de studenten niets. Het enige wat we zeker weten is dat de kans dat de campagne wordt voortgezet, steeds kleiner wordt. Dat betekent dus dat al ons harde werk waarschijnlijk voor niets is geweest. Het hele profiel dat geleid werd door professor Thevissen is momenteel aan het wankelen, de waarde ervan is aan het dalen en de studenten weten van niets. Het enige wat we te horen krijgen van de VUB is dat er vergaderd wordt en dat alles wordt gedaan in het belang van het onderwijs. Maar een prof ontslaan in het midden van een academiejaar zonder een concreet plan op opvolging lijkt niet echt in het belang van het onderwijs. Professor Thevissen, goed of slecht, moest nog hooguit 1,5 maand blijven en onze bachelorproef was ten einde.
Naam en adres bekend bij DS-redactie
DS-lezersbrief, 19-02-2008
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
|