Enkele post bekijken
Oud 5th February 2008, 15:04
Eline Bruyndonx Eline Bruyndonx is offline
Registered User

Fijn dat Lijst Dedecker een zusterpartij wil vormen in Wallonië.
Hier in Vlaanderen werpt Lijst Dedecker zich op als een 'fatsoenlijk rechts' alternatief voor het VB. In zijn nieuwjaarsspeech voor de Antwerpse afdeling kondigde LDD-volksvertegenwoordiger Jurgen Verstrepen aan dat zijn partij bij komende verkiezingen, zowel bij Vlaamse, federale als bij gemeenteraadsverkiezingen, voluit voor de 10 procent gaat.

In Antwerpen zelf wil LDD uitgroeien tot een echt alternatief voor de twee grote blokken sp.a en VB. In 2012 komen er lijsten in alle districten en ook in de kleinere provinciesteden en de grotere gemeenten wil LDD een trendbreuk forceren. Vooral bij het VB mag men de borst nat maken.

Met de focus op stad, districten en centrumsteden heeft LDD het traject voor ogen dat het VB de afgelopen dertig jaar met succes aflegde.

Buiten het feit dat lijst Dedecker stemmen wil winnen in Wallonië en A'pen, heeft de partij er een nieuw lid bij. Geen groot nieuws, mocht het niet zijn dat de man in questie, Alain Praet (38), bekend is van het VT4-programma 'The Bachelor'. De Antwerpenaar hoopt op termijn mee te doen aan de verkiezingen.
Wat bezield BV toch -Mag je in dit geval spreken van een BV? Wie kent de man nog?- om op te komen voor een partij?

"Ik heb al langer belangstelling voor de politiek, maar had bij geen enkele partij een goed gevoel. Nu Lijst Dedecker bestaat, wil ik me graag engageren", zegt Alain Praet. Volgens de voormalige BV slaagt Lijst Dedecker erin om "op een logische en redelijke manier" problemen aan te pakken.

"Dat ik ooit heb meegedaan aan The Bachelor speelt geen rol meer. Er is niemand die me nog kent van dat programma", aldus nog Praet. De Antwerpenaar wil zich bezighouden met het horecabeleid. "Ik heb vroeger vis geleverd aan cafés en restaurants en ken hun problemen."

Bron: www.demorgen.be op 25/01/2008, 22/01/2008
Met citaat antwoorden