Enkele post bekijken
  #4  
Oud 4th February 2008, 13:37
Laurianne Laurianne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
Pesten...

Ik vind het ook goed dat er op scholen een pestbeleid bestaat. Dit wil toch zeggen dat de scholen het pestprobleem niet uit de weg gaan maar het probleem willen aanpakken. Ze weten dat er niet enkel buiten de schooldeuren gepest wordt, maar ook daarbinnen.
Ik heb op het VTM-nieuws ook vernomen dat er in een school leerlingen werden aangesteld waar je terecht kon met je pestprobleem. Zij komen je dan helpen. Ze praten met alle betrokken partijen om zo het probleem op te lossen.
Het is voor leerlingen misschien ook gemakkelijker om iets tegen een vertrouwensleerling te melden dan met het probleem naar een leerkracht te stappen.
Deze leerlingen lopen rond op de speelplaats met een fluovestje aan zodat je ze kan herkennen. Het is een goed idee want het is voor pesters een goede plaats om andere leerlingen te pesten. De leerkracht die toezicht houdt kan niet zien wat er achter haar rug allemaal gebeurt.

Ook zouden scholen op de middag meer leukere activiteiten moeten organiseren zodat de leerlingen niet gaan pesten uit verveling.

Het is goed dat er ook tips gegeven worden aan ouders wat je kan doen als je kind pest.
Ik vind het even belangrijk om tips te geven aan ouders als hun kind gepest wordt. Vaak weten zij ook niet wat ze moeten doen en staan ze machteloos.
Met citaat antwoorden