Enkele post bekijken
Oud 1st February 2008, 11:03
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Ik blijf bij mijn mening dat je een mening niet mag opdringen, maar nu hoop ik wat verklaard te hebben wat ik hieronder versta. Het gaat er dus niet om dat men deze theorie niet zou moeten kennen/... maar om het feit dat je iemand niet kan dwingen om een bepaalde theorie te geloven, want dan gaan we zelf doen aan 'indoctrinatie', wat nu misschien wel gebeurt bij de moslims in ons land, zoals aangegeven door Braeckman.

Maar wat Barst volgens mij bedoelt - en jij nog niet helemaal lijkt door te hebben - is dat de evolutietheorie helemaal geen mening is. Het heet nog wel steeds 'theorie', maar dat is louter en alleen omdat we niet kunnen terug reizen in de tijd en het dus nooit voor 100% kunnen hard maken. En de wetenschap zit zo in elkaar dat iets theorie blijft heten zolang het niet voor 100% bewezen is. Maar er zijn ondertussen zoveel wetenschappelijke bewijzen die 'duiden in de richting van' dat we eigenlijk wel voor 100% zeker zijn.

Dus het is geen kwestie van mening opdringen. In mijn ogen is het net hetzelfde als in de biologielessen zeggen dat water op 100°C kookt. Daar heeft toch ook niemand het over indoctrinatie?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden