Enkele post bekijken
Oud 30th January 2008, 14:18
Karolien Theys Karolien Theys is offline
Registered User

Kanker is een welvaartsziekte en dus schrok ik er niet van dat deze zijn opmars nog meer zal maken in de komende jaren. Als je er snel genoeg bij bent is de kans er dat de patiënt de ziekte overleeft. Hier in België hebben we gelukkig voldoende ziekenhuizen waar het gros van de bevolking terecht kan en dus ook de nodige behandeling en verzorging kan krijgen.

Helemaal met eens? Ja en neen! Er zijn misschien genoeg ziekenhuizen om de diagnose te kunnen stellen dat je kanker hebt. Maar hebben ze al genoeg kennis en inzicht HOE ze de kanker écht moeten genezen. Vaak kunnen ze de kanker eventjes doen verdwijnen inderdaad en wordt de patiënt vaak zelfs 'genezen' verklaard. Toch blijkt dat hij jaren later op een andere plaats kanker heeft. Is de patiënt dan volledig genezen toen? Neen, ik denk het niet. Als we weten dat kanker tegenwoordig zo levensbedreigend is, kunnen we toch niet stellen dat wij hier zoveel beter gesteld zijn als daar in in die kansarme landen. Wij krijgen inderdaad de verzorging om niet te veel pijn te lijden en ze proberen de kanker te genezen, toch is er naar mijn mening nog niet zoveel vordering in deze problematiek.
Met citaat antwoorden