3rd January 2008, 00:13
|
|
Registered User
|
|
|
|
Nuja, ik denk dat we deze vaststelling toch met een korreltje zout moeten nemen.
We kunnen er niet rond dat LDD aanspreekt bij veel mensen en er zullen waarschijnlijk ook mensen zijn die er op blijven stemmen. Ik zie er geen eendagsvlieg in, als er natuurlijk niets met Dedecker zelf gebeurt (Cfr. Pim Fortuyn).
Maar overwegen om erop te stemmen en het daadwerkelijk ook doen is nog altijd een verschil. Ik denk dat als je aan veel Vlamingen nu zou vragen "op wie ga je stemmen" en je binnen een jaar verkiezingen houdt dat de resultaten toch zullen veranderd zijn. Dit komt denk ik omdat de Vlaming tegenwoordig nogal wisselvallig is in zijn stemgedrag. Er zijn geen echte zuilen meer en iedereen heeft veel keuzevrijheid, mensen weten dan soms ook niet op wie te stemmen.
We zullen dan toch moeten zien bij de volgende verkiezingen wat er uit de bus komt voor LDD, want ik denk dat nadat ze 1 keer opgekomen zijn de resultaten niet echt relevant zijn. Nu zullen ze zich moeten bewijzen en indien ze meer stemmen zouden halen nog harder. Van écht succes kan je volgens mij pas spreken als ze op lange termijn blijven meedraaien in de Belgische (Vlaamse) politiek en dat is nu zeker het geval (nog) niet.
|