31st December 2007, 00:59
|
|
Registered User
|
|
|
|
De media heeft inderdaad veel macht.
Over het feit dat Geert Lamberts algemene kennis hem even liet stikken, werd naar mijn mening ook wat te veel heisa gemaakt. OK, je kan er over zeggen dat dat voor een politicus toch wel sterk gezichtsverlies is, maar de media moet er ook niet over blijven zagen of het opblazen. En ja, wie weet worden stress en tijdsdruk ook politici soms te veel. Het zijn ook maar mensen. Dus, de media objectief? Ik denk dat het in de meeste gevallen toch de subjectiviteit is die de bovenhand haalt. Ergens ook niet meer dan menselijk uiteraard, het is nogal moeilijk om je eigen mening echt volledig buiten iets te houden. Het is dan ook vooral onze taak om dat in ons achterhoofd te houden en kritisch te kijken naar wat de media ons vertelt.
Maar die andere post toont toch ook wel de goede kant van de macht van media. Zelf vind ik de reclame een beetje grof, maar niet overdreven. En het trekt ook onmiddelijk de aandacht, vind ik. Prachtig dat VT4 en VIJFtv zoiets ondernemen. Zo zie je maar dat alles zijn voor- en nadelen heeft.
|