30th December 2007, 19:48
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Nee, dit vind ik ook geen discriminatie.
Met humor kan je niet discrimineren vind ik, humor mag niet aan censuur onderhevig zijn. Overigens is het niet omdat de cartoon over een 'uitingsvorm' van radicaal islamisme gaat, dat de auteur ook vindt dat alle Pakistanen terrorristen zijn. Het biedt gewoon een goede opening voor een grap. Gisteren ben ik met vrienden naar Antwerpen geweest en onderweg hebben we ook regelmatig een grap over allochtonen ten gehore gebracht, maar wil dat zeggen dat ik een racist ben? Helemaal niet, integendeel zelfs, ik vind het multiculturalisme een ongelooflijke verrijking voor onze samenleving. Maar soms kan je er gewoon erg goede grappen rond maken en dan gaat het louter om het verzinnen van een originele clue.
Ik vertelde vroeger bijv. altijd volgende grap:
Wat is goed van binnen en slecht van buiten?
Een Marokkaan met botkanker.
Noem het grof, maar ik heb helemaal niets tegen Marokkanen, ik vind dit gewoon een goede grap omdat de clue (als je bij zulke moppen over een clue kan spreken) zo onverwacht en goed gevonden is.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|