30th December 2007, 14:44
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
1. Het kan een gevaar betekenen in het verkeer. (zeker als de chaffeur zelf rookt) Ik kan er in komen dat men de lijn van de gsm in de auto doortrekt naar dit aspect. In de krant las ik argumenten zoals het feit dat sigaretten sowieso al remmend werken op de concentratie, de rookontwikkeling kan voor een filter op het glas zorgen e.d. Zeker ook gewoon het aansteken van een sigaret is vergelijkaar met het aannemen van een gsm. Dus ik kan me best voorstellen dat dit een degelijk basisargument is voor zo'n verbod.
|
Hier ga ik ook mee akkoord. Een chauffeur die rookt heeft toch een bezigheid meer, ook al is dat zo'n gewoonte, 99 keer op 100 zal het probleemloos gaan dankzij die gewoonte. Maar één keer zou het wel is kunnen dat je sigaret valt, of dat je ze weer terug moet aansteken of dergelijke. Die keer zou dan wel eens een ongeval kunnen veroorzaken doordat je even je concentratie kwijt bent. Al moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk nog nooit heb gehoord dat een ongeval werd veroorzaakt doordat de chauffeur aan't roken was.
Citaat:
2. Het is slecht voor de gezondheid van medepassagiers. Daar hoef ik geen tekeningeske bij te maken. Dat weet iedereen. Dus ook hier een sterk argument voor dit verbod.
|
Hiermee ga ik niet helemaal akkoord. Natuurlijk is roken ongezond. Maar dat je mee rijdt in een auto waarin gerookt wordt beslis je zelf. Met dit argument zou je kunnen zeggen dat roken in het algemeen moeten worden afgeschaft.
|