Enkele post bekijken
Oud 31st December 2004, 02:48
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Hm... ja, titel is wel goed gekozen: een open Forum houdt waarschijnlijk tegelijk ook wel een stukje in van al wat er de laatste dagen te lezen viel alhier... Is inderdaad een stukje 'interne' keuken dat normaal buiten zicht blijft, maar middels het medium 'Forum' inderdaad kan komen bovendrijven...

Ik vraag me af: moeten dergelijke zaken, opgeworpen door studenten, hier een 'forum' kunnen krijgen, of doet dit alles meer kwaad dan goed (voor wie of wat dan ook, ik kan wel het een en het ander verzinnen)? Tot vormen van bezorgdheid leidt het zeer zeker, maar is 'wat niet weet niet deert' daarom per definitie beter?

Het zou misschien wel eens kunnen dat ik mijn 'geloof' in zoveel mogelijk open communicatie voor een stuk zou moeten herzien, maar dan niet alvorens een paar serieuze argumenten te hebben aanhoord... Het concept van een 'open forum' met studenten, docenten, ouders, directie, oud-studenten en eigenlijk iedereen (een echt 'toegangspassword' hebben we eigenlijk nooit overwogen) is alleszins 'brand new' hier bij ons, en het zou mij sowieso verwonderd hebben als er niet af en toe eens een stormpje te ontwaren viel...

Ik heb de laatste dagen ook al iets te veel 'amaai' moeten zeggen naar mijn goesting (en tijd moeten steken in het blussen van brandjes), maar als ik anderzijds kijk naar de meer positieve gevoelens die ik tot nog toe aan ons Forum heb overgehouden, dan blijf ik alvast zeggen: 'We zullen doorgaan'...