Enkele post bekijken
Oud 29th December 2007, 12:17
thomas.marivoet thomas.marivoet is offline
Registered User

nee

Ik ben wel voorstander van het spreiden van meer vakanties
Het kan zijn voor en zijn nadelen hebben om daarom ook de grote vakantie in te korten. Ik denk dat ŕls de grote vakantie met een paar weken wordt ingekort, leerlingen misschien minder vergeten van wat ze het vorige jaar op school geleerd hebben, want dat merkte ik vroeger wel bij mezelf: na twee maanden vakantie duurde het even voordat de destijds nieuwe dingen terug opgefrist waren.
Anderzijds is het wel lastig om die twee maanden in te korten. Ik herinner mij ook dat die vroeger veel te snel om waren. Een week op kamp, een week weg met de ouders, weer een week op kamp, een tuinfeest hier en daar, een paar dagen lekker lui voor de tv liggen als het regent, etc etc... Die vakantie is zo leuk dat ze altijd direct om is.
Natuurlijk, weer van de andere kant bekeken, als die twee maanden om te beginnen niet waren ingevoerd, zou niemand ze missen als ze afgeschaft zouden worden. Misschien is het dus wel het proberen waard. Iets meer vakantie tijdens het schooljaar en iets minder vakantie tijdens de (nu nog) grote vakantie.
In ieder geval heeft het niet al te veel zin om de pro's en de contra's te overlopen als er niets aan veranderd zal worden. M.a.w.: misschien wachten we best wat af, tot er min of meer vast staat dat er iets zal veranderen.

Groeten!
Met citaat antwoorden