30th December 2004, 17:03
|
|
Administrator
|
|
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
|
|
Had bij opstellen van deze mail de twee tussenliggende messages nog niet kunnen lezen... maakt inderdaad wel een verschil...
Michai, ik vind het een moeilijke mail omdat hij van de ene kant duidelijk laat zien dat je hier nog 'mee zit', van de andere kant omdat de school en wijzelf als docenten er op zijn zachtst gezegd nogal bekaaid van af komen. Met 'slechte communicatie' kan ik nog wel iets aanvangen als docent, maar met 'leugens' voel ik mij 'als lid van het schoolteam' toch wel een beetje verongelijkt, ook al omdat deze beschuldiging in deze mail niet echt hard wordt gemaakt en in het vage blijft... Begrijp me niet verkeerd: ik voel mij hoegenaamd niet persoonlijk geviseerd, maar ik voel me wel geroepen om de zaak ook eens van de andere kant te bekijken... (voor zover ik er allemaal weet van heb, uiteraard...)
Citaat:
Orgineel gepost door Michai Geyzen
Vorig jaar kreeg ik te horen in Juni 'Je moet eerst nog 9 uur stage lopen in september alvorens we je kunnen delibereren'.
Nu, ik kon (en kan nog steeds) het volledig begrijpen dat ik deze sanctie kreeg, daar vorig jaar een niet al te vlekkeloos jaar was laten we maar zeggen.
|
Ik begrijp het woordje 'sanctie' hier niet zo goed: bij mijn weten had jij vorig jaar niet alle stagelessen gegeven, hadden alle andere studenten meer lessen gegeven dan jij voor 'hetzelfde geld', en was er met andere woorden sprake van 'concurrentievervalsing' (nogal een zwaar woord, ok) ten overstaan van je medestudenten. Het feit dat je dat in september moet inhalen, lijkt niet meer dan correct, en alsdusdanig was er in technische zin sprake van een 'uitstel van de beslissing': er was dus helemaal geen sprake van 'gebuisd' of 'er door'... Vergelijk het een beetje met je autorijexamen: je hebt je theoretische gedeelte afgelegd, en je hebt de proeven op het oefenterrein afgewerkt, maar je bent nooit op de openbare weg geweest...
Citaat:
Orgineel gepost door Michai Geyzen
Ze zeggen altijd tegen de studenten 'communicatie staat centraal'. Raar, als je kijkt hoe de docenten gehandeld hebben toen. Even ter verduidelijking:
Bij de afhaling van het rapport kreeg ik het volgende te horen.
1) U bent van alle vakken gebuisd en u moet tevens nog 9 uur stage lopen in September, zodat u hiervoor een vrijstelling kan krijgen en enkel de theorie van het tweede nog eens moet overdoen.
|
Dit is inderdaad een voorbeeld van foute communicatie: bij mijn weten is het op deze manier ook nooit geformuleerd in de examencommissie...
Citaat:
Orgineel gepost door Michai Geyzen
2) (5 minute later, na een gesprek van de klastitularis met persoon x) Ja, u bent van alle theorie vakken erdoor, en als u de stage goed doet in September, mag u naar het derde jaar.
3) Wat als ik gebuisd ben van stage in September, hoe kan ik dan nog vrijstellingen krijgen voor de vakken onder 12?
antwoord 1) U heeft geen recht op herexamen. (raar, volgens de
wetgeving wel.)
antwoord 2) (drie minuten later) U mag van de vakken onder de twaalf
in Augustus al een herexamen komen doen, moest u dan in
September gebuisd zijn, heb je ze al gedaan.... 'Ga je dit
doen?' --> 'euhm.... NEEN!!'
4) U krijgt u punten niet, want u bent nog niet gedelibereerd, u krijgt ze pas in september.
--> mijn vraag: 'hoe kan ik dan weten van welke vakken ik herexamen zou moeten doen?'
(2 minuten stilte) --> 'Hier zijn u punten, in potlood op een kladbriefje geschreven, dat u wel hier in school moet laten...' .
|
Dit lijkt me een verhaal van verwar(ren)de communicatie die veel meer het gevolg was van bepaalde onverenigbaarheden in de nieuwe wetgeving i.v.m. I.A.J./G.O.P. dan dat het zou gedraaid hebben om slechte wil... Ideaal zou geweest zijn dat je in juli je stagelessen had kunnen inhalen, maar dat is uiteraard technisch onmogelijk... En dan zit je inderdaad met de absurde situatie dat de herexamens al beginnen rond 20 augustus, terwijl de stageschool op dat moment nog geen leerling over de vloer heeft gekregen... Tegelijk zie je hier toch ook een verhaal waarbij het opleidingsinstituut voor een individuele student echt wel moeite doet om hem de mogelijkheid te geven om zijn 'tekort' (fout?) recht te zetten... De manier waarop is inderdaad niet altijd even orthodox, maar dat lijkt me een logisch neveneffect van een uitzonderlijke situatie die effectief in jouw geval voor de allereerste keer voorkwam in onze hogeschool...
Citaat:
Orgineel gepost door Michai Geyzen
Wat blijkt: Ik ben te weten gekomen dat er door bepaalde docenten leugens verspreid zijn omtrent mijn persoon, maar als ik de directrice hier mee confronter zei ze 'ja, maar dat waren nu niet de doorslaggevende argumenten om u deliberatie uit te stellen.' --> kan ik gerust geloven, maar iedereen krijgt wel een verkeerd beeld van mij....
Wat denken jullie hierover.... Drijft dit de geloofwaardigheid van de school niet een klein beetje in het nauw? (excuseer voor de lange tekst, en alvast bedankt om tot hier te lezen.)
|
Hier kan ik niet echt veel van zeggen, want ik weet niet precies waar die 'leugens' op slaan... In elk geval lijkt me helder dat het UITSTEL van de beslissing een vrij logisch gevolg is van een tekort aan gegeven stagelessen... Vervolgens is dat tekort in september ingehaald, heb jij dat op een degelijke manier afgewerkt, en zit je nu in het derde jaar... Als er dus sprake is van een gebrekkige geloofwaardigheid, dan misschien toch niet in hoofde van heel de hogeschool... of zie ik dit verkeerd?
Ik besluit op ongeveer dezelfde manierals bij mijn post naar Davy van gisteren http://actualiteit.org/forums/showt...p=3125#post3125: zonder dit forum zou er wellicht helemaal geen communicatie geweest zijn (en daar vroeg je toch om?), en dus alleen al in functie daarvan is hier spake van 'een gat in de Vorselaarse markt'...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
|