Ik heb deze thread bij 'pro of contra' gezet, omdat deze module het meest plaats biedt ter discussie. Dus eerste- en tweedejaars, doe met deze info wat u wil, maar doe er 'iets' mee.
Vorig jaar kreeg ik te horen in Juni 'Je moet eerst nog 9 uur stage lopen in september alvorens we je kunnen delibereren'.
Nu, ik kon (en kan nog steeds) het volledig begrijpen dat ik deze sanctie kreeg, daar vorig jaar een niet al te vlekkeloos jaar was laten we maar zeggen. Ze zeggen altijd tegen de studenten 'communicatie staat centraal'. Raar, als je kijkt hoe de docenten gehandeld hebben toen. Even ter verduidelijking:
Bij de afhaling van het rapport kreeg ik het volgende te horen.
1) U bent van alle vakken gebuisd en u moet tevens nog 9 uur stage lopen in September, zodat u hiervoor een vrijstelling kan krijgen en enkel de theorie van het tweede nog eens moet overdoen.
2) (5 minute later, na een gesprek van de klastitularis met persoon x) Ja, u bent van alle theorie vakken erdoor, en als u de stage goed doet in September, mag u naar het derde jaar.
3) Wat als ik gebuisd ben van stage in September, hoe kan ik dan nog vrijstellingen krijgen voor de vakken onder 12?
antwoord 1) U heeft geen recht op herexamen. (raar, volgens de
wetgeving wel.)
antwoord 2) (drie minuten later) U mag van de vakken onder de twaalf
in Augustus al een herexamen komen doen, moest u dan in
September gebuisd zijn, heb je ze al gedaan.... 'Ga je dit
doen?' --> 'euhm.... NEEN!!'
4) U krijgt u punten niet, want u bent nog niet gedelibereerd, u krijgt ze pas in september.
--> mijn vraag: 'hoe kan ik dan weten van welke vakken ik herexamen zou moeten doen?'
(2 minuten stilte) --> 'Hier zijn u punten, in potlood op een kladbriefje geschreven, dat u wel hier in school moet laten...'
Al een geluk dat ik een fotografisch geheugen heb!!!
Wat blijkt: Ik ben te weten gekomen dat er door bepaalde docenten leugens verspreid zijn omtrent mijn persoon, maar als ik de directrice hier mee confronter zei ze 'ja, maar dat waren nu niet de doorslaggevende argumenten om u deliberatie uit te stellen.' --> kan ik gerust geloven, maar iedereen krijgt wel een verkeerd beeld van mij....
Wat denken jullie hierover.... Drijft dit de geloofwaardigheid van de school niet een klein beetje in het nauw? (excuseer voor de lange tekst, en alvast bedankt om tot hier te lezen.)
(Bedankt Mevrouw V.L., zonder haar zat ik nog steeds in het tweede.)