Enkele post bekijken
  #24  
Oud 29th December 2004, 18:20
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
8< Brussel >8


Lange post en jammer genoeg hebt u nog gelijk ook.

Brussel is inderdaad een probleem dat we niet zomaar over het hoofd kunnen zien. Vlaanderen kan nooit als onafhankelijk land bestaan als er geen oplossing wordt voor gevonden, maar verlies ook niet uit het oog dat Brussel evenmin zonder Vlaanderen kan. Toch voel ik me vereerd als u stelt dat wij als 19-jarige snotneuzen zomaar even een oplossing voor desbetreffende problematiek uit onze mouw zouden kunnen schudden. ;-)

En de medeseperatistische forumleden zien wel in dat het inderdaad niet, of weinig, realistisch is om er zomaar de bijl in te zetten hoewel we het misschien liever anders gehad hebben. Maar hoeveel dingen die ooit totaal ongrijpbaar leken zijn nu wel verwezenlijkt door er simpelweg over te durven dromen? Desondanks neemt dat niet weg dat we nu al niet kunnen streven (!) naar meer Vlaamse onafhankelijkheid, een proces dat al jaren aan de gang is en nu jammer genoeg wat naar de achtergrond verdwijnt hoewel ik toch danig schrok van het aantal gelijkgezinde zielen over dit onderwerp.

Misschien wil dat wel zeggen dat 'Vlaamse onafhankelijkheid' toch geen "prietpraat" is? Hoewel velen het misschien toch wel zo willen voorstellen...
Ik hou echter wel van die "waar hou jij je mee bezig"-reacties want dan weet ik meteen hoeveel de tegenpartij kent van de Belgische politiek en zijn geschiedenis.

Citaat:
Orgineel gepost door Davy V.H.
Kijk eens kindertjes


Net zoals zovele andere vergelijkingen met "later in het klaslokaal" is deze volledig absurd. Eerst en vooral zijn de communautaire spanningen in België helemaal (en dat is nog een understatement) niet te vereenvoudigen tot 'de klas' en ten tweede zijn die conclusies in de trend van "stop maar met de richting" die altijd vasthangen met zulke vergelijkingen ronduit lachwekkend.

En trouwens, een opdracht van een jaartje? Denkt u misschien dat 'Vlaams nationalisme' een nieuw item is dat mij enkele maanden geleden zomaar in het hoofd gesprongen is? Beseft u wel hoe onbeschrijflijk bepalend dit onderwerp geweest is doorheen onze geschiedenis? Dit gegeven kent zijn oorsprong van uit de tijd dat zelfs uw grootouders nog niet geboren waren.

En nog eens trouwens, proberen te helpen? Wat verstaat u dan onder hulp? Denkt u dat ik die transfercijfers van 11 miljard EUR / jaar zomaar uit mijn duim zuig?

Maar goed, als u houdt van domme vergelijkingen, wat vindt u dan van deze? Stel dat jij later in het klaslokaal een minderheid leerlingen hebt die bewust de groei en de kansen van de meerderheid voor een groot stuk beperken. Zou jij dan:
1/ die minderheid terecht wijzen en zeggen dat het zo niet kan blijven duren, dat er moet gepraat worden om de situatie recht te zetten.
2/ die minderheid nog meer middelen geven ten nadele van de meerderheid, hoewel je goed genoeg beseft dat de deze klassieke middelen niet helpen, niet geholpen hebben en nooit zullen helpen?

Misschien nogal grof taalgebruik, maar soms moet je het ietwat ongenuanceerder aanpakken opdat ze het zouden doorkrijgen.


Toeval of niet, nu op Donna 2004: Het Goede Doel - België.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden