Enkele post bekijken
Oud 23rd December 2007, 13:27
dorien.claes dorien.claes is offline
Registered User

Bijna 30 procent bestuurders negeert snelheidsbeperking

De Oost-Vlaamse verkeerspolitie heeft vannacht op de E17 in Laarne een grootscheepse alcoholcontrole uitgevoerd. Daarbij besteedde de politie extra aandacht aan de snelheidsbeperking naar aanleiding van het smogalarm. Daaruit bleek dat bijna een derde van de bestuurders zich niet hield aan de opgelegde 90 km/u.

De verkeerspolitie controleerde vanaf 23 uur de snelheid van de voertuigen. Van de 2.920 gecontroleerde voertuigen negeerden 830 bestuurders de snelheidsbeperking. Dat is 28,42 procent. Eén wagen werd geflitst aan een snelheid van 174 km/u.

De grootscheepse actie kaderde in de BOB-campagne, waarbij de nadruk vooral lag op de controle van het alcohol- en drugsgebruik in het verkeer. (belga/tdb)

www.hln.be
22/12/07 11u19

Ik snap echt niet dat mensen zich hier niet aan houden. Het was goed aangekondigd, dus mensen wisten toch dat ze vroeger moesten vertrekken. Wij gingen vrijdag naar het concert en we zijn vroeger vertrokken omwille van het smogalarm. Ik denk ook wel dat er al meer rekening mme wordt gehouden ten opzichte van vorige keer, omdat de weersomstandigheden nu slechter zijn. Maar 30% vind ik toch wel veel ze. Ik vraag mij ook af of het zo wel effect heeft...
Met citaat antwoorden