Enkele post bekijken
Oud 21st December 2007, 11:45
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User

Wel ikzelf als een muziekschoolganger merk het door de jaren heen, dat het opvallend is hoeveel leerlingen na 4 jaar met de opleiding stoppen. Ik ben zelf niet direct een muzieknatuurtalent, maar ik doe het wel graag (anders was ik er uiteraard al lang mee gestopt). Ik heb uiteraard ook al gemerkt dat de dwarsfluit niet echt populair is bij het mannelijke geslacht, maar dat hangt ook van tijd tot tijd af. Als er morgen een keicoole mannelijke dwarsfluitist is, die op één of andere manier dit instrument op een mooie manier in zijn rockmuziek kan verwerken, denk ik dat er ook meer en meer jongens terug voor deze opleiding zullen kiezen. Maar je beseft ook dat na 4 jaar waarschijnlijk de helft weeral is afgehaakt. Je moet ALTIJD wanneer je een instrument bespeeld eerst de techniek fatsoenlijk onder de knie krijgen en dit kan alleen door veel te oefenen en pas daarna zal je echt moeilijke stukken kunnen spelen die indrukwekkend genoeg zijn om op tv te komen enz. Niet dat ik daar de jongeren mee wil ontmoedigen!! Ik zou ze juist willen aanmoedigen om meer met muziek te gaan doen!!
Met citaat antwoorden