Enkele post bekijken
Oud 19th December 2007, 13:24
Caroline.Deckmyn Caroline.Deckmyn is offline
Registered User

Niet nodig

Ik zou die automaten daar weghalen! Dat is nu toch echt de kat bij de melk zetten? Als die er staan gaan kinderen sneller de neiging hebben om er een cola uit te halen. Maar het leven is de laatste tijd al zoveel ongezonder. Kinderen sporten minder, eten minder fruit. En doen bijna niets anders dan naar de TV kijken of op de computer spelen, met een snoepje en een blikje fanta in de hand. En dat merk je ook aan het feit dat meer en meer kinderen met overgewicht kampen. Ik denk dat we alles eens drastisch zouden moeten veranderen. Wij moesten als kind vaak buiten spelen, zo beweeg je en dat is gezond, ook voor je weerstand. Wij kregen ook elke dag in plaats van een koek als vieruurtje een fruitbordje. En frisdank of chips kwam hier enkel op zaterdag en zondag op tafel. Ik zeg niet dat we allemaal ineens gezondheidsfreaks moeten worden zoals Sonja Kimpen. Maar onze kinderen een beetje meer motiveren om wat meer te sporten en wat gezonder te eten zou echt geen kwaad kunnen. Wat denken jullie van een fruitautomaat op school?
Met citaat antwoorden