Onderwerp: Vlaams Blok
Enkele post bekijken
Oud 28th December 2004, 02:41
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door SuperJef
How eh Wim.. Je gaat die mensen die in de criminaliteit komen toch niet goedpraten omdat ze afgewezen worden voor een job?
Ten eerste dat is al geen geldig excuus.. Er zijn andere manieren om aan geld te komen dan direct over te stappen in de criminele wereld.. Er zijn genoeg werkloze belgen die ook op een eerlijke manier aan geld komen..
Ten tweede moet je eens bekijken hoe het komt dat ze afgewezen worden voor een job.. Ik wil natuurlijk niet veralgemenen maar ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen die willen aan een job geraken er wel degelijk ook te komen...:

'Goedpraten' is nog iets anders dan proberen begrijpen waarom mensen die aan lager wal zijn geraakt, tot criminele daden overgaan... Want inmiddels wordt steeds duidelijker dat ook ook hoog-opgeleide migranten bot vangen bij het vinden van een job, alleen omdat ze migrant zijn, een 'bruinere' kleur hebben, een andere tongval hebben, en diens meer...

Een frustrerende affaire, als je 't mij vraagt; om nog maar van het signaal naar andere, minder gefortuneerde, bevolkingsgroepen te zwijgen...

Citaat:
Orgineel gepost door SuperJef
Ik denk dat meeste mensen al verdraagzaam genoeg zijn...

Dat willen ze dan ongetwijfeld van zichzelf wel denken, maar als het er op aankomt blijkt deze 'verdraagzaamheid' niet veel meer dan een lege huls die uiteindelijk moet verhullen dat men dat eigenlijk zélf nauwelijks of helemaal niet is...

Maar, toegegeven, uiteindelijk is deze 'verdraagzaamheid' een wilsact, en argumenten moeten vervolgens veel meer gezocht worden in de sfeer van de eigen 'karaktervorming' en het 'morele ik' dan in het loutere economische 'do ut des'... M.a.w., het lijkt mij allesbehalve een 'simpele' vraag om een deftig antwoord te geven op de vraag: 'wat zou ik doen als ik arm geboren was zonder kansen op ontwikkeling en met weinig of geen toekomstperspectief?'...

Ik durf van mezelf niet zeggen dat ik vervolgens niet zou gaan denken aan minder-legale activiteiten om het 'te gaan halen waar het zit', al was het maar omdat ik, in tegenstelling tot zovele anderen, van het begin af aan nooit te klagen heb gehad op het vlak van kansen...

Maar ik wil tegelijk ook wel genoeg begrip opbrengen voor het feit dat dit standpunt inderdaad wel enigszins 'choqueert'...

Doe mij echter in dit laatste geval een lol: zeg dan niet van jezelf dat je verdraagzaam bent...