Onderwerp: Vlaams Blok
Enkele post bekijken
Oud 27th December 2004, 20:12
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young

Citaat:
ik hou mij totaal niet bezig met politiek en ik weet er daardoor nog niet half zo veel van als sommige anderen op dit forum (ik zou dit mss beter wel doen maar daar gaat het nu niet om) maar ik bezit wel over een dosis gezond verstand. En dat verteld mij dat een partij die racisme propageert aan de macht NOOIT een goede zaak kan zijn, dan mogen ze nog zoveel goede punten hebben die wegen totaal niet op tegen dat ene slechte punt.

Ik denk dat het vlaams belang geen rascisme propageert.. Toch zeker nu niet meer.. Waren ze niet veroordeelt daarvoor ( terecht of niet ) , en hebben ze geen nieuwe partij opgericht..?

Citaat:
ze worden voor sollicitatiegesprekken spontaan afgewezen, in de winkel en op straat vies bekeken. is het ergens niet normaal dat je dan in de criminaliteit geraakt? je moet je geld tenslotten toch ergens halen.

How eh Wim.. Je gaat die mensen die in de criminaliteit komen toch niet goedpraten omdat ze afgewezen worden voor een job?
Ten eerste dat is al geen geldig excuus.. Er zijn andere manieren om aan geld te komen dan direct over te stappen in de criminele wereld.. Er zijn genoeg werkloze belgen die ook op een eerlijke manier aan geld komen..
Ten tweede moet je eens bekijken hoe het komt dat ze afgewezen worden voor een job.. Ik wil natuurlijk niet veralgemenen maar ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen die willen aan een job geraken er wel degelijk ook te komen.. Er zal altijd wel een reden zijn waarom mensen afgewezen worden voor een job , zij het dan allochtoon of niet.. Ik geef er maar enkele.. onvoldoende geschoold.. geen nederlands spreken..

Ik werk trouwes zelf in het weekend met een heleboel allochtonen.. Zowel turken , marokkanen , grieken .. Die geraken toch ook aan werk.. Er zijn er maar enkele die een woordje nederlands spreken.. Dus doe nu niet alsof dat ze direct in de criminiteit moeten stappen om aan geld te geraken..

Citaat:
als iedereen nu eens zou beginnen met wat verdraagzamer te zijn en meer open te staan voor hen dan zouden ze op school beter aarden en uiteindelijk ook een deftige job kunnen krijgen. Maar zolang er mensen zijn die voor partijen als het vlaams belang stemmen zal dit probleem blijven.

Ik denk dat meeste mensen al verdraagzaam genoeg zijn.. Ik snap echt niet waarin jullie je zo druk maken.. Ik vind het vanzelfsprekend dat iemand die zich in de maatschappij wil integreren zich dan ook een beetje aanpast aan de maatschappij waarin hij terechtkomt. Hoe kan een allochtoon die geen woordje nederlands verstaat zich handhaven op school? Je gaat me toch niet vertellen dat je wilt dat er op school in verschillende talen moet worden lesgegeven zodat iedereen het kan verstaan in zijn eigen taal? Bekijk het toch eens van 2 kanten.. Het heeft altijd zijn gevolgen.. En ik denk niet dat dat iets met het vlaams belang heeft te maken.. Eerder iets met gezond verstand..

Citaat:
en dan over de positieve programmapunten die in het begin zijn aangehaald ik denk dat er ook wel wat pro-argumenten kunnen gevonden worden voor abortus en euthanasie dus dat is ook geen uitvlucht om op hen te stemmen.

Natuurlijk zijn er andere argumenten aan te halen.. Meningen verschillen.. Wanneer je niet akkoord bent met die standpunten kan je altijd op een andere partij stemmen.. Er zijn er genoeg.. Maar dat wil niet zeggen dat de mensen die wel achter deze standpunten staan fout zijn en dat zij er niet op mogen stemmen.. Het hoeft geen "uitvlucht" te zijn..

Citaat:
Komaan zeg, wat het blok doet is mensen gewoon in vakjes stoppen en de ene groep een "betere", "waardevollere" stempel geven dan de andere. Volgens mij is dit een mooi staaltje van onverdraagzaamheid en discriminatie, en ik kan nooit op een partij stemmen die onze maatschappij terug naar de jaren stillekes wil brengen...

Hoe cliché..