Enkele post bekijken
Oud 14th December 2007, 16:13
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User

Hoger risico op kanker bij kinderen in buurt van kerncentrale

Hier nog eentje over kanker

Kinderen jonger dan vijf jaar die in de buurt van een kerncentrale wonen, lopen een verhoogd risico op kanker. Dat blijkt uit een studie die de Duitse regering heeft bekendgemaakt. Voor de studie werden in 21 regio's buurten rond kerncentrales onderzocht. Dat gebeurde in de periode 1980-2003.

Leukemie
Uit de studie blijkt dat het risico op kanker tot 60 procent verhoogt waneer een kind in een straal van 5 kilometer rond de kerncentrale woont. Dat percentage loopt zelfs op tot 117 procent wanneer enkel rekening wordt gehouden met leukemie.

Straling
"Ik heb de commissie bevoegd voor de bescherming tegen bestraling een gedetailleerde studie van de resultaten gevraagd", zegt Duitse Leefmilieuminister Sigmar Gabriel. Volgens de minister is het hoge aantal kankergevallen met de huidige wetenschappelijke kennis enkel te verklaren door een blootstelling aan de straling van de kernreactor. (dpa/tdb)

Het Laatste Nieuws, 08/12/2007

Ik ben er zelf al lang zeker van, dat als je in de buurt van een kerncentrale woont, meer kans hebt op kanker. Dus voor mij is dit echt geen schokkend en wereldvreemd nieuws.
Met citaat antwoorden