Enkele post bekijken
Oud 10th December 2007, 22:33
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User

Ik nam vroeger tijdens de examens ook wel eens middelen om de stress te verminderen. De laatste 2 ŕ 3 jaar ben ik daar mee gestopt, aangezien ik zelfs die middelen begon te gebruiken bij een test. Met als logisch gevolg: te veel is te veel. Nu de laatste jaren doe ik het dus zonder en al bij al gaat dat beter dan met die middelen. Ik ben zelf beginnen werken aan hoe ik die steeds opkomende stress voor een examen kon gaan aanpakken zonder medicatie en dergelijke. Ik slaag er nu in om mezelf (redelijk) kalm te houden voor en tijdens een examen. In mijn klas zaten wel eens fanatiekelingen die echt overdreven met de medicatie. Er was zelfs een meisje die een slaapgebrek had, te wijten aan de middelen die ze nam, die helemaal oververmoeid was. Ze moest bijna de helft van de examens later in het jaar gaan afleggen. Wij waren er al vanaf, maar zij moest nog studeren. Dat was voor haar zeker niet leuk, maar nu heeft ze gelukkig ingezien dat die middelen niet altijd goed zijn voor je lichaam. Natuurlijk de studenten die middelen nemen, doen dat omdat ze goede resultaten willen halen. Je kunt het ze dan ook niet echt kwalijk nemen, bovendien worden die middelen meestal door de ouders gegeven.
Met citaat antwoorden