Enkele post bekijken
Oud 8th December 2007, 21:25
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Kinderrechten in Nederland

Ik veronderstel dat ook Kinderrechten in dit forumpje thuishoren. Tell me if I'm wrong Barst.

In de bijlage een artikel over het rapport dat verscheidene kinderrechtenorganisaties van Nederland onlangs opmaakten. Interessant zijn zowel de tekorten die ze opsommen, als het informatieve luikje over waarom ze dit doen.

Ik wist niet dat de landen die het Kinderrechtenverdrag hebben ondertekend, zich elke 5 jaar moeten verantwoorden. Hierbij wordt misleiding door de overheid tegengegaan door het feit dat niet de alleen de overheid een rapport opstelt, maar ook de verschillende kinderrechtorganisaties binnen een land. Er gebeurt eveneens een enquête bij de kinderen in het land zelf.

Hoe het met België gesteld is? Volgens mijn berekeningen is België terug aan de beurt in 2009. Meer info over welke kinderrechtenorganisaties hier in België aan zet zijn en hoe zij te werk gaan, vind je op de website www.kinderrechtencoalitie.be

Bron van het artikel: Kinderen Eerst, najaar 2007. (Tijdschrift in OWP-Vorselaar)
Bijgesloten Bestanden
Bestandstype: doc kinderrechteninNederland.doc (1.16 MB, 13x gelezen)