Enkele post bekijken
Oud 5th December 2007, 15:37
stephanie.engelen stephanie.engelen is offline
Registered User

Abortus is niet in alle landen in dezelfde mate toegestaan. Er zijn verschillende redenen voor een abortus: om het leven van de vrouw te redden, voor de fysieke gezondheid van de vrouw, voor de mentale gezondheid van de vrouw, in geval van verkrachting of incest, wanneer er gebreken zijn aan de foetus, en om economische of sociale redenen. De meest efficiënte redenen vind ik omwille van de gezondheid van de moeder of na een vekrachting of incest. Hier is de paus het dus niet mee eens. Over economische of sociale redenen valt te betwisten. In sommige landen worden deze redenen zelfs gecriminaliseerd. Het uitvoeren van een abortus is dan strafbaar. Dit is absoluut niet meer het geval bij de westerse landen.
Abortus wordt wel degelijk beïnvloed door de kerk. In katholieke landen komt abortus minder voor dan in protestante landen en in landen met veel katholieken is de wetgeving vaak strenger, evenals de mening over abortus.
De paus definieert abortus als een rechtstreekse vernietiging van onschuldig menselijk leven. De paus vindt het dus ethisch onverantwoordt na een vekrachting. Wie wilt nu met een kind rondlopen van een verkrachter, ik niet. Dus ik vind dat deze abortus zeker moet kunnen!
Met citaat antwoorden