30th November 2007, 09:53
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Op het eerste zicht leek dit me wel een goed idee, vooral om dat 'spijbelen' tegen te gaan, maar bij nader inzien kom ik daarvan terug. Ik heb altijd gehoopt dat de spijbelaars in onze opleiding er niet door zouden zijn. Niet uit rancune - het kon me eerlijk gezegd geen barst schelen of zij met minder moeite even goede punten haalden-, maar omdat ik vind dat studenten met zo'n instelling niet in het onderwijs thuishoren. Je kan nooit een goede leerkracht zijn als je zelf het nut van les volgen niet inziet Ook al zijn sommige lessen dan nog zo saai. De docenten in KVR steken echt wel hun tijd in de lessen en cursussen en als je het respect niet kan opbrengen om daarvoor naar de les te gaan, hoor je in mijn ogen echt niet in het onderwijs thuis.
Ik vind wel dat de school ouderavonden mag voorzien als dienst naar de ouders toe en vooral zoals Bart zegt om een beetje een idee te krijgen waar je zoon/dochter een groot deel van zijn/haar studietijd doorbrengt (of net niet natuurlijk...).
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|