Onderwerp: Comazuipen
Enkele post bekijken
Oud 28th November 2007, 20:16
Sanne.Vosters Sanne.Vosters is offline
Registered User

Teveel is nooit goed !

Ik vind het absoluut verschrikkelijk. Comazuipen! Straks hebben we een verloren generatie met weinig hersencelletjes als er niet snel wat gebeurt. Kinderen die vroeg drinken ruïneren namelijk hun toekomst en dat is zo verschrikkelijk droevig in mijn ogen.
Of zijn het toch de ouders die de toekomst van hun kinderen ruïneren doordat ze geen idee hebben wat die uitvreten, of beter gezegd uitzuipen?
Ik heb nog een artikel gevonden, dat aansluit bij comazuipen :

BERLIJN - Een 16-jarige scholier uit Berlijn is overleden na een avondje zogeheten comazuipen. Dat maakte de politie donderdag bekend, meldden Duitse media.
De jongen had 4,8 promille alcohol in het bloed toen hij een maand geleden in het ziekenhuis in coma werd opgenomen. De scholier had in korte tijd 52 glazen tequila naar binnen gewerkt.
De politie onderzoekt of de caféhouder of andere bezoekers van het dranklokaal kunnen worden vervolgd omdat zij de jongen niet hebben gestopt. In Duitsland is naar aanleiding van dit geval een nationale discussie losgebarsten over alcoholmisbruik onder jongeren.
(c) ANP

Dit is toch verschrikkelijk? Ik vind dat dit niet meer drinken is om plezier te maken, voor de gezelligheid. Dit is gewoon je toekomst overhoop gooien, of zelfs geen toekomst meer hebben (voor deze Berlijnse jongen).
Tegenwoordig zie je op fuiven rond een uur of 11 al enkele jongeren tegen de grond liggen, omdat ze teveel gedronken hebben. Ik snap gewoonweg niet waarom ze zoveel zouden drinken, en hoe ze het allemaal kunnen betalen?
Met citaat antwoorden