Enkele post bekijken
Oud 28th November 2007, 11:33
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door Smits.Diede
Ik moet toegeven dat ik zelf ook wel eens jaloers ben.

Ik beken volmondig: natuurlijk ben ik af en toe ook wel eens jaloers... Maar dan komt het: ik probeer er mee om te gaan op een manier waarop ik mijn jaloezie op het moment zelf NOOIT zal uiten, aangezien ik WEET dat het een negatief gegeven is... Wat ik wel zal doen, is nadien toegeven aan mijn partner dat ik jaloerse gevoelens had in die bepaalde situatie, iets dat uitermate positief kan werken - zoals je ook aanhaalt hieronder - maar dat heeft niks te maken met enige positieve eigenschap gekoppeld aan jaloezie. Immers:

Citaat:
Maar ik kan wel eens jaloers zijn. Ik geef dat dan ook eerlijk toe en zeg hem waarom ik jaloers was. En dat is voor mij de positieve eigenschap aan jaloezie. Toegeven dat je jaloers bent en je zo openstellen en je ziel blootleggen aan je partner.

Analogie:
"Maar ik kan wel eens kwaad zijn. Ik geef dat dan ook eerlijk toe en zeg haar ( ) waarom ik kwaad was." OK, klinkt logisch...
"En dat is voor mij de positieve eigenschap aan kwaad-zijn: toegeven dat je kwaad bent en je zo openstellen en je ziel blootleggen aan je partner." Dit is NIET logisch meer, want het positieve is uiteraard niet gekoppeld aan de eigenschap 'kwaad-zijn' (lees 'jaloers-zijn!'), maar wel aan de positieve eigenschappen van begrippen als 'eerlijkheid' en 'open communicatie'!

Zieke groeten,