Enkele post bekijken
Oud 27th November 2007, 23:34
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Nele Meuris
Dat nu eerste jaars hier op reageren of derde jaars.
Dat doet hier al HELEMAAL niet ter zake.
Ik ben nu 9 maanden samen, maar andere in het 1e jaar zijn er al 6 samen, net als jij.
Dus dat is echt wel een foute redenatie die jij nu doet.

Daarom zei ik dus dat ik het bijna niet durfde zeggen...
Dit was eigenlijk een compliment naar onze opleiding toe. En eigenlijk nog het minst van al op jou bedoelt. Ik ben ervan overtuigd dat je antwoord op deze vraag in het 3de jaar al heel wat anders zou zijn. Genuanceerder en beter beargumenteerd (maar dat heb jij al wel goed gedaan, dus vandaar dat dit eigenlijk niet echt op jou bedoeld was). Het klinkt misschien wat arrogant en grof, maar dat is nu eenmaal zo. Vooral door de lessen RZL wordt je wereldbeeld en je 'kritische zin' beetje bij beetje verdiept en aangevuld. Overigens moet je weten dat in het eerste jaar ongeveer de helft van de leerlingen stopt, dat heeft wel zijn redenen natuurlijk.
Maar goed, misschien had ik het beter niet gezegd...

Nog even over jouw argument: die medeleerlingen uit het 1ste jaar die al 6 jaar samen zijn, delen die ook jouw mening?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden