Enkele post bekijken
  #3  
Oud 19th November 2007, 11:50
Sanne.Vosters Sanne.Vosters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 109
"Eén op de drie heeft ongeval in eerste jaar" Daar verschiet ik toch welvan. Aan de ene kant denk ik dat ze nog maar juist alles hebben aangeleerd, en dat ze het dus heel goed kennen. Maar inderdaad, de ervaring is veel minder als van een 60-70jarige. Daarom kan ik wel begrijpen dat er één op de drie een ongeval heeft in eerste jaar. Maar ik vind oudere mensen op de baan toch ook maar gevaarlijk (niet allemaal natuurlijk!). Mijn opa bijvoorbeeld. Als hij met de auto gaat rijden, wilt hij altijd al de landschappen bekijken. Zodat hij zijn gedachten maar half bij het verkeer heeft. En dat heeft tot gevolg dat hij af en toe ergens zachtjes tegen een trottoir of paaltje rijdt. Dit is al 2 keer voorgevallen. Oude mensen rijden ook vaak trager (ook zondagrijders genoemd), en hinderen zo ook het verkeer. Maar ze hinderen inderdaad wel de spitsuren,...
Ik ben nu ook nog aan het lessen. Waar ik mij wel vooral aan erger is dat veel mensen hun pinkers niet opzetten als ze zich op een rotonde bevinden of moeten afslaan. Dat kan ook wat ongevallen teweegbrengen, denk ik. En bij een 18jarige is er dat toch "ingeklopt" dat we onze pinkers toch altijd moeten gebruiken. Maar het is ook wel bij veel 18jarigen dat ze hun rijbewijs in de hand hebben, en dat dan hun rijgedrag wordt aangepast en ze zo "slordiger" worden. Er zijn de laatste tijd ook zo veel files. Vandaag nog reed ik over de brug van Bouwel en zag dat het file was. Twee en half uur later stond er nog een kleine file richting Antwerpen. De file is ook zo gevaarlijk. Ik begrijp heel goed dat er gemiddeld 7 procent van de Belgen te maken krijgt met blik- of letselschade. Het tijdig remmen is een probleem, maar ook vooral het rot slechte weer! Maar het grote probleem is ook dat de mensen ook zo gehaast zijn tegenwoordig. Ook dat ze met andere dingen bezig zijn in hun auto, zoals gsm,...
Met citaat antwoorden