Enkele post bekijken
Oud 16th December 2004, 15:19
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Nu maken ze een combinatie van drie vakken, bijvoorbeeld Nederlands, Frans en geschiedenis.

Bij ons niet.

Ik weet niet of die ganse hervorming wel beter is voor het onderwijs. De vakken meer uitdiepen, daar kan ik wel mee akkoord gaan, maar beperkt dit dan niet voor een stuk de kansen op werk later? En twee vakken in plaats van drie, dan wordt het dus maw. 'smaller' en ééntoniger. Nu niet dat ik geen twee vakken kan kiezen die ik een pak uitgebreider wil zien, maar dat derde vak laten vallen steekt me toch iets tegen.

En wat waren de argumenten om dat huidige systeem te verlaten? Als men na 5 jaar al terug gaat hervormen, dan moet er toch iets mis zijn gegaan, maar wat?

Meer stages is misschien niet slechter, maar moet daarvoor echt het ganse systeem worden aangepast? Werd er dan bij dat vorige systeem zoveel meer aandacht aan stages besteed dan nu?

Wat bedoelt men trouwens met dit: "Nu moeten de studenten zich eerder ,,verdiepen'' in hun vakken. Vandenbroucke wil dat de lerarenopleidingen dit aangrijpen om vaardigheden inzake zorg en ICT aan de studenten mee te geven."? Moeten die vakken dan geïntegreerd worden met zorg en ICT of zie ik dit weeral verkeerd?

Ikzelf heb hier mijn twijfels bij, maar ik ben ook niet perfect op de hoogte van de materie. Misschien eens aan Kaatje vragen...