Enkele post bekijken
Oud 16th December 2004, 11:20
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen

Stuur een bericht via MSN naar katleen
Citaat:
Als we het nu echter hebben over de berichten rond het gebruik van napalm in Afghanistan enkele jaren geleden, dan kan ik daar in principe niks op tegen hebben. Het is niet langer een geheim dat Amerika napalm (of Mark-77) gebruikt hebben in het Tora Bora gebergte, en wat is daar mis mee? Als met deze acties (tegen de vijand!!) de oorlog sneller kan beëindigd worden, dan denk ik niet dat daar iets op aan te merken is.

Ben wel redelijk geschokt door deze reactie. Gebruik maar napalm dan zal het rap gedaan zijn.. wat voor houding is dat nu? Geef mij dan is een paar voordelen van het gebruik van napalm? En niet dat de oorlog rapper gedaan is hé, want dan is de oorlog niet gedaan, dan heb je gewoon het meeste slachtoffers gemaakt!

Citaat:
Dat wil niet zeggen dat dan alles door de beugel kan, maar enig gevoel voor realisme blijft toch wel vereist. Het is natuurlijk makkelijk om elke avond vanuit de luie zetel diegenen te berispen die dag in dag uit met hun voeten in de vuurlinie staan ma wat inlevingsvermogen zou knap zijn.

Ik begrijp hier wel wat je wil zeggen en ik zal nooit kunnen zeggen hoe het voelt om in the frontline te staan, maar ik weet wel tot hoever mijn menselijkheid reikt! En denk je dat soldaten die onmenselijke dingen doen in de oorlog (uiteraard buiten hun eigen vel te redden) ooit nog als normale mens kunnen functioneren als ze terug thuis zijn. Zal die soldaat de martelingen die hij heeft uitgevoerd zomaar kunnen achterlaten aan het front? Ik heb daar heel sterk mijn twijfels bij en ik vrees dan ook voor de gevolgen.