15th November 2007, 14:00
|
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 54
|
|
VRM geeft boete aan VTM wegens inbreuk reclameregels
BRUSSEL - De algemene kamer van de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) heeft de Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa), de moederholding van VTM en KanaalTwee, een waarschuwing en een boete van 15.000 euro gegeven wegens inbreuken op de reclameregelgeving. Volgens de VRM waren er inbreuken tijdens de programma's 'Idool' en 'Mooi Bloot'.
Tijdens een controle van het programma 'Idool 2007', uitgezonden op 23 maart, werd vastgesteld dat bij de voorstelling van kandidate Kim in het programma het tijdschrift Flair wordt doorbladerd waarin beeldfragmenten met betrekking tot de kandidaat zitten verwerkt.
Tijdens een controle van het programma 'Mooi Bloot', uitgezonden op 4 april, werd vastgesteld dat de uitzending van het programma wordt voorafgegaan en gevolgd door sponsorvermeldingen voor Infraligne, Dove en C&A. Tijdens het programma zelf worden de merknamen, logo's en producten van deze sponsors geregeld in beeld gebracht, aldus de VRM.
Het Mediadecreet legt uitdrukkelijk op dat er een duidelijk onderscheid moet zijn tussen reclame en de programma's. Dat heeft de VRM woensdag bekendgemaakt.
(de standaard)
|