15th November 2007, 10:05
|
Registered User
|
|
|
|
Als we in heel dit opzet van "De Bedenkers" de rol van de media eens bekijken, dan zien we waarom Els een contract heeft kunnen tekenen bij Lotus. Voor de bedrijven die deze producten zullen produceren/verkopen is het gewoon een fantastische reclame-campagne van een paar weken! Kijk maar eens naar de uitvinding om spijkers in de muur te slaan zonder op je vingers te kloppen... die liggen nu bij HUBO voor maar € 4.99
Oké goed, men wil met het programma het creatieve in ieder van ons naar boven halen, maar ik denk dat weinig mensen hun product gaan verkocht krijgen. Wanneer bedrijven de reclame en aandacht van de media NIET hebben zullen ze minder gewillig staan tegenover nieuwe ideeën van een particulier. We kunnen dus wel met uitvindingen blijven komen, maar als er geen steun is van grote bedrijven dan kan je niet verder. Persoonlijk vind ik het allemaal héél mooi verwoord, maar in de praktijk komt er weinig van terecht.
Misschien is het een pessismiste kijk van mij, maar zonder steun van bedrijven is het onmogelijk om je product aan de man te krijgen en zonder media zullen bedrijven hier niet snel aan beginnen.
|