Enkele post bekijken
  #2  
Oud 14th November 2007, 22:31
Valerie De Cock Valerie De Cock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Emblem
Posts: 56
Er is niet van te verschieten dat het energieverbruik in België hoger ligt dan bij de ons omliggende landen. Ik las een tijd geleden een artikel waarin stond dat vanuit de ruimte, België te zien is als een opgelichte stip. Wij, Belgen zijn nu eenmaal veel licht gewoon.

Dit viel me vooral op toen ik op reis was in Frankrijk. Wanneer het daar donker wordt, is het 's avonds echt uitkijken op de baan. De autosnelwegen zijn enkel verlicht aan de op- en afritten en als je op de secundaire wegen komt, kan je het helemaal vergeten. Pikdonker is het daar.

In België heeft men inderdaad ook al inspanningen geleverd en om middernacht gaat nu ook een deel van de lichten op de weg uit. Dit is toch maar een druppel op een hete plaat vind ik.
Je mag niet vergeten dat in de meeste bedrijven en fabrieken ook 's nachts continu gewerkt wordt. Dit vraagt ook om de nodige energie.
Vermits België een klein en dicht bevolkt land is met relatief veel industrie (we hebben ook de haven) is het ook te begrijpen dat er veel energie nodig is. Vandaar waarschijnlijk het hogere verbruik.
Met citaat antwoorden