15th December 2004, 17:56
|
|
Live fast, die young
|
|
|
|
Ik vind van niet. Ik heb zelf jaren voetbal gespeeld. Er werden vele dingen geroepen door de supporters. Het is de kunst om je daar niks van aan te trekken. Ik denk dat je als voetballer moet weten waaraan je begint. Je kan nooit in de smaak vallen bij iedereen. Voor de scheidsrechters is het hetzelfde. Je weet dat wanneer je een beslissing neemt het altijd fout is voor de ene partij. Je weet dat op voorhand. Daar moet je dan ook maar rekening mee houden.
Het is natuurlijk niet alleen een kwestie van in de smaak vallen. Ik weet wel dat sommige dingen die ze roepen gewoon rascistisch zijn. Maar waar ligt de grens? Je kan toch niet zeggen, vanaf de moment dat 1 persoon "vuile zwette" roept dat dan de match moet stilgelegd worden..
Ik ben ook een beetje van mening dat de supporters tenslotte betaald hebben om een plaatsje in de tribune. Dan moeten ze er ook maar tegen kunnen dat zo'n dingen gebeuren. Niet dat ik instem met die rascistische dingen maar zoals ik eerder al zei, een voetballer moet weten waarvoor hij kiest. Op sommige momenten moet je gewoon je verstand op nul kunnen zetten en doorgaan met wat je bezig bent. Niet dat het altijd even gemakkelijk is maar voor die woekerbedragen die ze verdienen vind ik dat je toch tegen het een en het ander bestand moet zijn..
Ik vind het anderzijds wel een beetje triestig. Mensen die naar de voetbal gaan kijken om daar wat rascistische toeren te verkopen en dan met een gerust hart naar huis keren. Waar gaat het naartoe? Als iedereen op straat zo gaat beginnen heb ik echt schrik om nog over straat te lopen...