11th November 2007, 16:21
|
Registered User
|
|
|
|
Kerst té vroeg?
Ook ik erger mij er mateloos aan dat de kerst- en sinterklaasperiode als maar vroeger wordt gestart. We zitten nu midden november en al sinds eind oktober vielen er sporadisch boekjes van allerhande speelgoedwinkels in de brievenbus. Ik vond dit vroeger heel leuk want dan kon je al beginnen aanduiden welke dingen je wou. Maar toen lagen die boekjes ook pas eind november in de brievenbus. Momenteel moeten de kinderen 'ocharme' nog een dikke maand wachten alvorens de Sint hun cadeautjes bezorgt. Zelfs nu al hangt er kerstverlichting in het stadscentrum van Lier. Verschrikkelijk, ze steken de lichtjes nog niet aan maar toch, als ze er hangt vind ik het ook belachelijk dat die lichtjes niet branden... Die hele drukte rond de eindejaarsperiode is natuurlijk al enkele jaren fel overroepen. Iedereen wil hét beste kerstfeest, de mooiste cadeautjes, de lekkerste gerechten, de mooiste kleren,... Wat een drukte wanneer je in het centrum van Antwerpen gaat winkelen. Iedereen staat hier wel met andere gevoelens tov maar ik vind dit gezellig. Wel ja, niets zo plezant als op de Meir lopen met duizende andere mensen die 'vlug vlug' nog hun kerstinkopen moeten doen en verschillende winkels afschuimen om 'dé cadeau' uiteindelijk op het allerlaatste moment nog te vinden. Deze drukte met leuke kerstmuziekjes op de achtergrond in het Centraal Station. Geweldig... Zie mij hier nu zitten, ik roep al deze gedachten op en ik begin er van te stralen. Mm lekker gluhwein, pannenkoekjes, warme chocolademelk, jenever... Dat hoort er allemaal bij! En ja, ik ben blij dat ik rond de kerstperiode met de ganse familie nog eens rond tafel zit. Gezellig bij praten met een glaasje en lekker eten. Door het jaar loop je elkaar al wel eens voorbij in al die drukte maar dan maak je er (misschien ook uit verplichting) gewoon tijd voor.
Bij ons in Herenthout is het op 8 december al kerstmarkt, misschien voor de meeste té vroeg (twee dagen na het bezoek van de Sint) maar ik vind dit niet zo erg. Er zijn vele mensen die midden in de kerstperiode weinig tijd hebben om deze markten af te schuimen. Doordat deze enkele weken vroeger worden gedaan word je zo al een beetje ondergedompeld in deze sfeer.
Alvast voor iedereen prettige eindejaarsdagen!
|