Enkele post bekijken
  #4  
Oud 8th November 2007, 18:58
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Berlaar
Posts: 96
Het lijkt me logisch dat fabrikanten hun prijzen opslagen wanneer de grondstofprijzen stijgen. Wanneer de prijzen vervolgens weer dalen en de producten niet is dat niet correct. Natuurlijk is het aan iedere consument vrij hier tegen te protesteren al dan niet. En als consumenten kunnen we weldegelijk macht uitoefenen op de producenten. In onze vrije markt economie is er een heel gevarieerd aanbod van producten het is ons vrij te kopen en te laten wat we willen. Persoonlijk probeer ik vooral wat textiel betreft bewust te consumeren. In winkels zoek ik op de kleren voor ik ze koop naar het land van herkomst en als ik merk dat kleding uit lage loonlanden komt en de prijs toch niet laag is weiger ik ze te kopen. Ik weiger immers kleding te kopen die goedkoop geproduceerd is en duur verkocht word. De massa winsten gaan dan immers naar de al rijke aandeelhouders. Daarintegen wil ik wel een duurdere prijs betalen voor bijvoorbeeld Belgisch textiel. Ik weet immers dat, dat geld voor een groot deel naar lonen en sociale zekerheid gaat. Mijn mening is dan ook als meer consumenten zich hier terdegen van bewust worden en hier naar handelen zij effectief dingen kunnen veranderen en de wereld rechtvaardiger maken.
Met citaat antwoorden